Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
687

Over mij

Als docent op een middelbare school had ik de mogelijkheid om uren extra te werken en deze uren op te sparen om die op een later moment in te zetten. Ik heb gekozen om nu een sabbatical nemen en na ampele overwegingen ben ik in Argentinië ge- en beland. In eerste instantie zou ik een zeiltocht maken van Kaapstad naar Montivideo en vervolgens verder een plan te maken. Uiteindelijk werd dit te kostbaar en nam teveel tijd in beslag (4 weken). Dit idee bewaar ik voor een later moment.

Over mijn reis

Ik blijf gedurende de hele periode in Argentinië. Voor de eerste 4 weken heb ik een appartement gehuurd in Buenos Aires. Ik ga twee weken Spaanse les volgen, mogelijk iets op NSO gebied op een universiteit doen, een Nederlandse school bezoeken en het leven in deze miljoenen stad (18 miljoen inwoners) beleven. Na deze maand ga ik naar de provincie Salta in het noorden van Argentinië. Hier ga ik, op 3000 meter hoogte een aantal weken werken/lesgeven op een middelbare school. Deze kostschool bestaat sinds januari jl. en verzorgt beroepsonderwijs, onderdak en eten voor 150 kinderen uit de omliggende dorpen. Het is de eerste middelbare school in de Andes en wordt ondersteund door de stichting Che Amigio opgzet door Jasper Wegman. (http://www.cheamigo.nl). Op deze site kun je foto's en video's bekijken over deze school en organisatie. Half december breekt hier de zomervakantie aan en sluit de school. Dan ga ik met mijn dochetr Mara, die ook in Zuid-Amerka rondreist, de bloemtjes buiten zetten. In januari komt mijn vrouw Anja en ga we 6 weken met het openbaar vervoer door het land trekken en zo mogelijk een uitstapje naar Bolivia maken. Tot zover is het redelijk bekend maar buiten het treffen met Mara en de rondreis met Anja kan er nog van alles wijzigen en aangepast worden.

Bezochte landen

Ik heb 4 landen (2%) bezocht:

Argentinië, Bolivia, Nederland, Uruguay.